Fredag d.13/8 tog vi af sted til Holstebro regattaen. Lang tur.

Lørdag var der årgangsmesterskaber for juniorer roere. Ida og Selina var de første der skulle ro indledende, og roede sig til en b-finale, som de vandt senere på dagen. Ida roede også singlesculler om lørdagen, og roede sig i en a-finale og vandt bronze! Så hun kan nu kalde sig for den 3 bedste roer i hendes årgang. Mie roede også singlesculler den dag, og kom i en b-finale og vandt sølv. Også rigtig godt.

Søndag skulle vi ro igen. Og igen, var pigerne de første til at skulle ro indledende. De roede sig i en a-finale og blev nr. 6.  Ida roede igen singlesculler, og blev nr. 3 i a-finalen ligesom om lørdagen. Søndag stillede Selina også op i singlesculler, og blev nr. 4 i b-finalen. Mie roede sig i en a-finale og vandt sølv. Så det var en rigtig god weekend, som sluttede.. Ja, rimelig dramatisk.

Efter de sidste løb søndag, pakkede vi lejren og bådtraileren og kørte hjem. Og det tog sin tid.
Først punkterer vi. Men vi havde da heldigvis reservedæk med, så Morten fik hurtigt skiftet dækket og vi kunne komme videre. Da vi så kommer på Fyn-siden af Lillebæltsbroen, kører der en lastbil helt op i os, og da han så vil overhale, rammer han den ene af vores singlescullere! Og så startede der en mindre biljagt, for lastbilchaufføren stak af, og så fulgte vi efter med 110 km/t på et reservedæk! Vi fik da heldigvis hans nummerplade, og kørte ind på en rasteplads og fik ringet til politiet. Og de fik ringet til ham lastbilchaufføren og det viste sig så at det var vognmanden selv. Og han siger at han ikke ramte os, men der er blå maling på vores båd fra hans blå lastbil. Så nu er det vidst en sag mellem forsikringsselskaberne.

En go’ weekend med en dramatisk afslutning!
Vi håber at næste regatta ender mindre skadefuldt J

Skrevet af Uroerne / kaproerne Selina, Ida og Mie