Møde: Bestyrelsesmøde
Tid: Mandag d. 25/2 2010 kl. 17:30 – 21:00
Deltagere: Flemming, Bodil, Niels Otto, Martin, Dorte og Jan (referent)
Fraværende: Jesper

• Hovedgeneralforsamling d. 13/3 i Fredericia.

• Generalforsamling: Anni Larsen vil gerne stille op til bestyrelsen som suppleant. Det blev besluttet at inddrage suppleanterne i en mere aktiv rolle i bestyrelsesarbejdet. Dvs. deltage i bestyrelsesmøderne med taleret, og ikke stemmeret. Birgit Frederiksen og Tommy Nielsen har udtrykt ønske om at fortsætte som revisorer. Action: Bodil køber øl og vand. Kammeratskabspokal uddeles til: Martin taler med Flemming. Aktivitetspokalen uddeles til: Martin taler med Flemming

• Besættelse af udvalgsposter (formænd):
  • Husudvalg: Hanne Søgaard (formand)
  • Udvalget for broer og udenomsarealer: Hans Rasmussen (formand)
  • Materialeudvalg (indriggere): Bjarne Nielsen (formand)
  • Materialeudvalg (outriggere): Morten Borg (formand)
  • Udvalget for motionsrum: Jan Johansson (formand)
  • Udvalget for instruktion af motionsroere: Dorte Galatius (formand)
  • Ungdomsudvalget: Jesper Haapanen (formand)
  • Arrangementsudvalg: Bjarne Nielsen, Martin Nyvang (formand) og Flemming Jensen
  • Tøjudvalg: Jesper Haapanen (formand), Bodil Nielsen + en ungdomsrepræsentant
  • Udvalg for hjemmeside og nyhedsbrev: Martin Nyvang (formand)

Gennemgang og stillingtagen til modtagne forslag:

• Udvidelse af værksted: Bestyrelsen anbefaler, at vi i stedet arbejder for at bygge bådehallen bredere.
  • Energirenovering af klubhus: Der er udarbejdet en rapport fra Skude og Jacobsen som bestyrelsen anbefaler følges i renoveringen.
  • Videoovervågning af klubhus: Der tilføjes at kun formand og næstformand har adgang til videooptagelserne
  • Ændring af vedtægter: Ingen bemærkninger – bestyrelsen anbefaler at forslaget vedtages.

• Kredsgeneralforsamling: Flemming forlod mødet før dette punkt blev behandlet. Behandles ved næste møde.

• Godkendelse af regnskab: Godkendt.
  • Budget: Godkendt

• Udkast til kalender for den kommende sæson: Udarbejdes af Arrangementsudvalget efter generalforsamlingen.

• Indholdet i ro-instruktionskurset defineres i samarbejde med DFfR. Action: Dorte.
  • Prisen for kurset, som forløber over en weekend, er pr. person 1000,- (inkl. forplejning)

• Info: Lolland-Falster mesterskab i ergometer i Nr. Alslev d. 27/2 2010 med over 100 deltagere – dvs. det største stævne i mange år.

• Istandsættelse af kaproningsmateriel: Morten og Jesper har lavet en liste over, hvad der skal bruges til outriggere.

• Status på tag m.v.: Er behandlet under pkt. 3 forslag om udvidelse af værksted.

• Status på køb af ny maskine: Det undersøges om vægtmagasinet er stort nok, før den indkøbes.
  • Det blev vedtaget at en ny smith-maskine er den næste investering i motionsrummet. Finansiering undersøges ved relevante fonde.

• Status på ny hjemmeside: Den går i luften i dag d. 25/2 2010.

• Onsdag d. 17/3 2010 kl. 17:30